راهکارهای افزایش بهره‌وری شرکت ها و سازمان‌ها با استفاده از بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی

روش‌های ساده و کاربردی برای رشد کسب‌وکارها

راهکارهای افزایش بهره‌وری شرکت ها و سازمان‌ها با استفاده از بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی

راهکارهای افزایش بهره‌وری شرکت ها و سازمان‌ها با استفاده از بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی


سلام و احترام، امروز در خدمت یکی دیگر از اساتید مجموعه  بهبود 360 درجه هستیم. استادی که آموزش‌ها و خدمات‌شان در حوزه‌های مختلف بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی نقش بسزایی دارد. همانطور که می دانید امروز استفاده از تلفن به عنوان یک وسیله ارتباطی، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و ما باید مهارت های استفاده از آن را بیش از قبل بیاموزیم. در ادامه مصاحبه کوچکی داشتیم با این استاد گرامی که  به حضورتان تقدیم می‌کنیم.

 

سلام و عرض خیر مقدم، ممنون میشم خودتان را برای مخاطبین مجموعه بهبود 360 معرفی کنید؟

سلام ، ممنونم از دعوت شما. بنده بهزاد استقامت هستم. حدود 25 سال در زمینه بازازیابی، فروش و مذاکره تلفنی فعالیت می کنم. در تمام سالهای فعالیتم به صورت کاملا” عملی بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی و حضوری زیادی انجام دادم. اما تا چند سال پیش آموزش های من در شرکت ها و مجموعه هایی که سِمَت مدیر بازاریابی و فروش آن ها را به عهده داشتم خلاصه می شد. اما به تدریج متوجه شدم که متاسفانه بسیار ی از سازمان ها و شرکت ها، دانسته یا ندانسته، از پرسنلی استفاده می کنند که مهارت های لازم برای انجام این کار را ندارند. با کمی تحقیق و جستجو متوجه شدم که ما در بحث آموزش مخصوصا در این حوزه بسیار ضعیف هستیم. این نقظه ضعف آموزشی، نقطه شروع کار آموزش من بود. تصمیم گرفتم تجربیات 25 ساله خودم را به اضافه تحقیقات و مطالعات انجام شده در این زمینه را در غالب آموزش برای تمام علاقه مندان طراحی و تهیه کنم. در حال حاضر با همکاری مجموعه بهبود 360 ، به عنوان مدرس و مربی در زمینه بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی درحال تهیه و ارائه آموزش‌های تخصصی برای مدیران سازمان ها و شرکت ها همچنین بازاریابان و فروشندگان تلفنی در هر کسب‌وکاری به صورت کارگاهی در فرهنگسراهای تهران هستیم و به زودی برنامه ها از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های مردمی به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

چه خوب، میشه کمی بیشتر درباره بازاریابی، فروش و تکنیک های مذاکره تلفنی  توضیح بدید؟

بله، در حقیقت یک باور اشتباه در اغلب سازمان ها و شرکت هایی که از تلفن برای بازاریابی و فروش تلفنی استفاده می کنند وجود دارد که، صحبت کردن با تلفن و فروش کالا یا خدمات، نیازی به داشتن تخصص خاصی ندارد. هرکسی که زبان دارد و می تواند حرف بزند، می تواند این کار را انجام می دهد. در صورتی که این کاملا اشتباه است. اغلب سازمان ها با دادن آگهی استخدام و یا با معرفی دوستان و آشنایان، پرسنل این بخش  بسیار مهم و کلیدی سازمان خود را بدون بررسی تیپ شخصیتی آن ها انتخاب می کنند و بدون هیچ گونه آموزشی ویترین سازمان خود را در معرض نمایش سایرین قرار می دهند و از این غافل هستند که نحوه پاسخگویی پرسنل یک سازمان تا چه حد می تواند هویت یک سازمان را نشان دهد. جالب است که برخی مدیران همیشه متعجب هستند که چرا هرچه خرج تبلیغات می کنند، مشتریان از یک درب سازمان وارد می شوند و از درب دیگر خارج می شوند و اصلا” چه بلایی سر مشتریان قدیمی آن ها می آید که امروز نیستند؟!

شما گفتید برخی مدیران نمی دانند چه بلایی سر مشتریان قدیمی سازمانشان می آید، میشه کمی بیشتر راجب آن توضیح دهید؟

بله حتما، تحقیقات علمی نشان داده است که 68 درصد مشتریانی که قبلا از یک سازمان خرید می کردند و امروز دیگه خرید نمی کنند، به دلیل احساس نارضایتی و بی توجهی که از پرسنل آن سازمان دیده اند رفته اند و دیگر برنگشته اند. اگر کمی به مکالمات تلفنی که در طول روز همه ما داریم انجام میدیم نگاهی بیاندازیم می توانیم به راحتی این نقاط ضعف را تشخیص دهیم. خود شما پس از یک مکالمه تلفنی چه احساسی را تجربه کردید؟ تا حالا به این موضوع فکر کرده اید؟ اغلب پرسنل سازمان ها ندانسته تمام احساسات و روحیات خود را چه منفی و چه مثبت از طریق لحن و صدای خود به مخاطب انتقال می دهند. ما می توانیم با آموزش مهارت ها، تکنیک ها و تاکتیک های بازاریابی و فروش تلفنی، مدیریت مکالمه تلفنی را به دست بگیریم و با افزایش کیفیت مکالمات و با در نظر گرفتن احساسی که مشتری بعد از یک مکالمه تلفنی با ما تجربه می کند، خاطره ای خوش در ذهن او ثبت کنیم و با این کار مشتری را به سمتی که خودمان می خواهیم هدایت کنیم و البته کالا یا خدمات مورد نیازش را به او معرفی و به فروش برسانیم.

جناب مهندس استقامت، شما به آموزش بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی اشاره کردید، میشه کمی بیشتر درباره آمورش‌هایتان توضیح دهید؟

البته، آموزش‌های بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی، در  چند سطح  ارائه می‌گردد. این آموزش ها یک سری مکمل هم دارند که یادگیری آن ها کمک بسیار زیادی به پیشرفت افراد دارد و می توان گفت 95 % موفقیت افراد در هر زمینه ای به آن مکمل ها نیاز مند است. این آموزشها که تلفیقی از علوم متافیزیک و روانشناسی است که سالها مطالعه و تحقیق شده، تاثیرات بسیار زیادی در تمام جنبه های زندگی افراد خواهد داشت. من در این آموزش ها نشان می دهم که تمام افراد موفق و ثروتمند دنیا با استفاده از همین قوانین طبیعی به موفقیت و ثروت رسیده اند.

شما در توضیحات‌تان چندین بار اشاره به علوم دیگری نموده‌اید، میشه  این علوم را معرفی نمایید؟ منظور شما از حوزه‌های مختلف چیست؟

علم بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی، مخلوطی از علوم دیگر است. همانطور که قبلا هم عرض کردم، روانشناسی و متافیزیک کاربردهای زیادی دارد. امروزه بحث های روانشناسی رفتار مشتریان و شناسایی تیپ های شخصیتی مشتریان مورد توجه زیادی قرار گرفته است و هرچه بیشتر از این علوم مطلع باشید، راحت تر می توانید به مشتری نزدیک شوید و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید.در واقع داشتن مهارت و پشتکار زیاد، تاثیر خیلی زیادی در کسب نتیجه مطلوب  نخواهد داشت.

پس با این حساب بازاریابی و فروش تلفنی در اکثر کسب و کارها کاربرد دارد، میشه کمی‌ هم درباره کاربردها و مزایای آن را برای ما توضیح دهید؟

البته، اگر بخواهم از اهمیت این علم برای شما بگویم چندین صفحه باید بنویسیم. همین را بدانید که تمام شرکت هایی که کالا و خدماتی را می فروشند یا خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش ارائه می دهند، از طریف تلفن ارتباط خود را با مشتریان برقرار می کنند. اکثر کسب و کارها که مرکزیت آن هاا در مراکز استان هاست، سفارشات عاملین فروش و نمایندگان خود را از طریق تلفن دریافت می کنند. تمام هماهنگی های بین دفاتر مرکزی سازمان ها با ویزیتورها و سایر پرسنل خارج از سازمان از طریق تلفن انجام می شود. فقط کافیه تعداد مشترکین اینترنتی ADSL پرسرعت را در ایران بشمارید و اگر هر ماه ، نیمی از آن افراد برای رفع یک مشکل، تمدید و … با این شرکت ها تماس می گیرند، ببینید چه حجم تلفنی در روز در حال انجام است و کیفیت این مکالمات بستگی مستقیم به میزان آموزش پرسنل دارد و خوشبختانه این مهارت ها اکتسابی هستند.

با تشکر از توضیحات جناب‌عالی، ممنون میشم راه‌های ارتباطی خودتان و برنامه‌های آموزشی‌تان با گروه بهبود 360 معرفی نمایید.

ممنونم از اینکه این فرصت رو در اختیار بده قرار داده‌اید. من به عنوان مدرس بازاریابی، فروش و مذاکره تلفنی در گروه بهبود 360 به صورت ماهانه یک کارگاه آموزشی “‌آشنایی با تکنیک ها و تاکتیک های بازاریابی و فروش تلفنی” به صورت رایگان در محل فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در خیابان جمهوری تقاطع کارگر جنوبی ارائه می‌کنم. علاقه‌مندانی که تمایل دارند به صورت حضوری در این کارگاه‌ها شرکت نمایند می‌توانند با مجموعه بهبود 360 درجه تماس گرفته و ثبت نام نمایند. در ضمن با همکاری مجموعه بهبود 360 ، دوره‌های آموزشی‌مان را هم طراحی کرده‌ایم که  می‌توانند با شماره 02166902132 تماس و در دوره‌های آموزشی ما شرکت نمایند. در پایان مجموعه‌ محصولات آموزشی در حوزه بازایابی، فروش و مذاکره تلفنی برای  مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها و سایر علاقه‌مندان تهیه و تولید گردیده که می‌توانید از طریق سایت مجموعه به آدرس www.Rahemodir.ir تهیه و استفاده نمایید. صفحه اینستاگرام و تلگرام ببا مشخصات @Rahemodir هم در دسترس است و اطلاعیه ها از همین طریق به اطلاع علاقخ مندان خواهد رسید. امیدوارم که این آموزش‌ها، در کسب و کار و زندگی افراد کمکی هر چند ناچیز به توسعه بهره‌وری در سازمان‌ها و شرکت ها داشته باشد. همچنین تشکر می‌کنم از مجموعه 360 برای اینکه این فرصت را برای متخصصین و اساتید مختلف جهت ارائه بهترین آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای به علاقه‌مندان و مدیران و صاحبان کسب‌وکار‌ها در کشور نموده. با تشکر به امید پیشرفت و تعالی مجموعه شما.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *