سه دلیل مهم برای پایداری کسب وکارها

روش‌های ساده و کاربردی برای رشد کسب‌وکارها

سه دلیل مهم برای پایداری کسب وکارها

سه دلیل مهم برای پایداری کسب وکارها وجود دارد.

  • فروش عالی وسالم
  • منابع انسانی کافی وشایسته
  • درک کامل کلمه تعادل در همه ابعاد

عرض سلام ، ادب واحترام

امروز در خدمت یکی دیگر از اساتید مجموعه بهبود360 درجه هستیم.مدرسی که خود رابازاریاب می داند وهنوز پس ازسالها عاشق بازاریابی است. فروش حضوری،اعتبارسنجی مشتریان، مشتری یابی، متقاعد سازی، حفظ مشتریان، ودر حوزه مدیریت منابع انسانی(استخدام، انگیزش واخراج) وهمچنین توسعه کسب وکارهای کوچک که بیشتر در حوزه پایداری وطول عمر کسب وکارها تلاش می کند وتابه امروز مشاوره هایی موفق در این رابطه داشته است(در کنار فروش ومنابع انسانی رکن سومی وجود دارد که تعادل نام دارد که علت اصلی عمر کسب وکارها است)، در ادامه مصاحبه ای کوتاه با استاد داریم که تقدیم حضورتان می کنیم.

سلام وعرض خیر مقدم ، ممنون می شوم خودتان رابرای مخاطبان مجموعه بهبود360 معرفی کنید؟

سلام وعرض ادب خدمت شما ومخاطبین دوست داشتنی تان، من ابوالفضل خالقی هستم حدود 17 سال است که در زمینه های مختلف کار فروش وبازاریابی راانجام داده ام وحدود دوازده سال پیش شرکت زرین عسل دنا (شرکت پخش مواد غذایی)در استان هرمزگان را تاسیس کردم ودر این سال ها در اویل کار در تمامی بخش ها کارکرده ام وهنوز هم هرزمان احتیاج باشد بازاریابی می کنم ولی بیشتر مدیریت پخش که امروز با 30 همکار وحدود 1300 مشتری وداشتن نمایندگی های انحصاری مثل شکلات باراکا وکیک وکلوچه درنا و…………..است رادارم. از کودکی همیشه عاشق معلمی بودم وحدود سه سال است که به طور حرفه ای وارد دنیای آموزش شده ام.به نظر من درک معنی کلمه تعادل می تواند بیشترین کمک رابه پایداری کسب وکارها کندوبیشتر کسب وکارهای موفق به وسیله رهبران موفق اداره می شوند وآنها باتعادل رابطه بسیار خوبی دارند، مثلا در فروش اعتباری به دلیل رعایت نکردن در سال 91نیمی از سرمایه ام رااز دست دادم.

چقدر مطلب برای من جالب است می شود کمی معنای کلمه تعادل رادر دنیای کسب وکار باز کنید

بله  کلمه جدیدی نیست. اندازه نگه دار که اندازه نکوست  هم لایق دشمن است وهم لایق دوست.

اگر در جذب مشتری تعادل نداشته باشیم.

  • جذب کم:به دلیل ریزش مشتریان رود کسب وکارمان کم آب می شود ووقتی مشتری کم شد هزینه ها رانمی توانیم مدیریت کنیم وبیزینس کم مشتری هیچ قئرتی ندارد
  • جذب زیاد:به دلیل لینکه زیر ساخت نداریم خدمات ما ضعیف می شود ودر نهایت آسیب به برند وارد می شود.

یا در فروش اعتباری

  • فروش بدون اعتبارسنچی:در نهایت من هستم وتعدادی چک برگشتی ومشتریان بد حساب که هیچ کمکی به کسب وکار من نمی کنند ویکی از پایه های اصلی بقای کسب وکارها است.
  • حذف فروش اعتباری: باتوجه به حضور رقبا سهم بازار ما کم می شود واین رقبا هستند که سهم ما رادر بازار می گیرند والبته رقبایی که فروش اعتباری رابااصول اعتبارسنجی صحیح در هم آمیخته اند.

البته در همه ابعاد می توانیم این مطالب رابسط دهیم

با توجه به داشتن سابقه کاری بالا وشروع ازصفر ورسیدن به فروش وکسب وکاری با30 کارمند به افرادی که می خواهند کسب وکار پایدار داشته باشند چه توصیه ای دارید

ممنون ازشما من قبل از همه باز هم به خودم توصیه می کنم که درک بزرگ از تعادل،

  • رهبرکسب وکاری مریض، ولی پولدار در جامعه وخانواده جایگاهی ندارد بیش از هرچیز به سلامتی خودتان اهمیت دهید(تغذیه به موقع، ورزش، آرامش درونی در مقابل بحران ها،)متاسفانه من چندسالی خودم رعایت نکرده ام وپیشنهاد می کنم روی این گرینه بسیار تفکر کنید.ده میلیارد باآرامش وسلامتی بسیار ارز شمند تر است از 100میلیارد بانداشتن سلامتی جسم وروح
  • بیشتر از مشتریان به فکر مشتریان داخلی خود باشید همکاران شما بیشترین اثر بخشی رادر پیشرفت کسب وکار شما ایفا می کنند وفرمول ساده ای وجود دارد.بهترین مشتریان خود رادر نظر بگیرید وهمین احترام رابرای همکاران خود بگذارید( در زمان رخ دادن خطا)
  • روی هنر مکتوب نویسی کارکنید وسعی کنید کوچکترین کارها رامکتوب کنید ودراین صورت اگر بتوانید مراحل اجرای کارراهم بنویسید قدرتی پیدامی کنید که بتوانید کارها راواگذارکنید.
  • مطالعه رافراموش نکنید وهیچ وقت از سرمایه مه وسودتان غیر معقول برداشت نکنید.

درمورد منابع انسانی هم اگرنکته ای کوتاه که ئذ کسب وکار خودتان تاثیر داشته وتوصیه می کنید

مهم ترین نکته در مورد نیروهای انسانی که من در طول سالها اشتباه کرده ام به جای استخدام افراد بی انگیزه وناتوان باحقوق پایین افراد توانمند باانگیزه بالا وباحقوق بالاتر استخدام کنید که البته  کاری بسیار سخت است، نکته بعد که مهم تر است یادمان باشد مهارت ها یاد گرفتنی هستند ومی توانیم آنها راآموزش دهیم واین شخصیت ها هستند که خیلی قابل تغییر نیستند

ممنون از مطالب ارزشمندتان ، مخاطبین ما از چه راهی می توانند باشمادر ارتباط باشند؟

خیلی خوشحال می شوم که بتوانم کمکی به شما ومخاطبین دوست داشتنی شما داشته باشم،

سایت کسب آرام(kasbearam.com) حتما می تواند یکی ازراه های ارتباطی است وهمچنین از طریق اینستاگرام kasbearam وکانال کسب آرام هم در خدمت شماهستم ویاارسال پیامک به شماره 09177345211 ویاتماس باشماره07136395612که همکاران من پاسخگوی شما عزیران هستنددرخدمت دوستان عزیزهستیم.

مشاوره های توسعه بازار، کارگاه های حضوری ومحصولات هم از طریق سایت وشبکه های اجتماعی اطلاع داده می شود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *